everything
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

گریپ فروت یک میوه مرکبات گرمسیری است که به دلیل طعم شیرین و تا حدودی ترش معروف است. این ماده غنی از مواد مغذی ، آنتی اکسیدان و فیبر است و به همین دلیل یکی از سالم ترین مرکبات است که می توانید بخورید. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است دارای برخی مزایای قدرتمند سلامتی باشد ، از جمله کاهش وزن و کاهش خطر بیماری های قلبی.در اینجا 9 فایده گریپ فروت بر اساس شواهد برای سلامتی آورده شده است.

1. از نظر کالری کم است ، اما از نظر مواد مغذی بسیار غنی است

گریپ فروت یک ماده غذایی فوق العاده سالم است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. به این دلیل که از نظر موادمغذی غنی است اما کالری کمی دارد. در واقع ، این یکی از میوه های کم کالری است.علاوه بر بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مفید ،مقدار مناسبی فیبر فراهم می کند.

2. ممکن است برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد

خوردن گریپ فروت به طور منظم ممکن است برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد.به دلیل محتوای بالای ویتامین C ، دارای خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده برای محافظت از سلول های شما در برابر باکتری ها و ویروس های مضر است. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که ویتامین C برای کمک به افراد در بهبود سریعتر از سرماخوردگی مفید است.بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گریپ فروت شناخته شده اند که از ایمنی بدن بهره می برند ، از جمله ویتامین A ، که نشان داده شده است برای محافظت در برابر التهاب و چندین بیماری عفونی کمک می کند.گریپ فروت همچنین مقادیر کمی ویتامین B ، روی ، مس و آهن فراهم می کند ، که همه آنها با هم در بدن کار می کنند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. آنها همچنین به حفظ یکپارچگی پوست شما کمک می کنند ، که به عنوان یک مانع محافظ در برابر عفونت عمل می کند.

3. ممکن است باعث کنترل اشتها شود

گریپ فروت حاوی مقدار مناسبی فیبر است 2 گرم در نیمی از میوه های متوسط .تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی حاوی میوه های غنی از فیبر برای ایجاد احساس سیری مفید است. این به این دلیل است که فیبر سرعت تخلیه معده شما را کاهش می دهد و باعث افزایش زمان هضم می شود.بنابراین ، مصرف مقادیر کافی فیبر ممکن است به طور خودکار باعث شود کالری کمتری در طول روز بخورید و اشتهای خود را حفظ کنید.

4- برای کمک به کاهش وزن نشان داده شده است

گریپ فروت غذایی برای کاهش وزن است.این دارای چندین ویژگی مرتبط با کاهش وزن ، به ویژه محتوای فیبر آن است ، که به ارتقا سیری و کاهش کالری دریافت کمک می کند.

5-مقاومت و دیابت

خوردن گریپ فروت به طور منظم ممکن است توانایی جلوگیری از مقاومت به انسولین را داشته باشد که منجر به دیابت می شود.مقاومت به انسولین زمانی اتفاق می افتد که سلول های شما دیگر به انسولین پاسخ نمی دهند.انسولین هورمونی است که بسیاری از فرآیندهای بدن شما را تنظیم می کند. به عنوان مثال ، در بسیاری از جنبه های متابولیسم شما دخیل است ، اما بیشتر به دلیل نقش آن در کنترل قند خون شناخته می شود.مقاومت به انسولین در نهایت منجر به افزایش سطح انسولین و قند خون ، دو عامل اصلی ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.خوردن گریپ فروت ممکن است به کنترل سطح انسولین کمک کند و بنابراین توانایی کاهش مقاومت شما به انسولین را دارد.در یک مطالعه ، افرادی که نیمی از گریپ فروت تازه را قبل از غذا خوردند ، در مقایسه با گروهی که گریپ فروت نخوردند ، کاهش قابل توجهی در سطح انسولین و مقاومت به انسولین را تجربه کردند.علاوه بر این ، خوردن میوه به طور کلی با کنترل بهتر قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

6. خوردن گریپ فروت می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

تصور بر این است که مصرف منظم گریپ فروت با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون و کلسترول ، سلامت قلب را بهبود می بخشد.در یک مطالعه ، افرادی که سه بار در روز و به مدت شش هفته گریپ فروت می خوردند ، در طول مطالعه کاهش قابل توجهی در فشار خون داشتند. آنها همچنین در کلسترول تام و سطح کلسترول LDL "بد"بهبودهایی را نشان دادند.این تأثیرات به احتمال زیاد به دلیل مواد مغذی مهمی است که گریپ فروت در آن وجود دارد و این ماده در عملکرد درست قلب شما نقش دارد.اول ، گریپ فروت نسبتاً سرشار از پتاسیم است ، ماده معدنی مسئول بسیاری از جنبه های سلامت قلب. نیمی از گریپ فروت حدود 5٪ از نیاز روزانه شما به پتاسیم را تأمین می کند.مصرف کافی پتاسیم با کاهش خطر فشار خون بالا مرتبط است. علاوه بر این ، نشان داده شده است که خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد.دوم اینکه ، فیبر موجود در گریپ فروت ممکن است سلامت قلب را نیز تقویت کند ، زیرا مصرف زیاد فیبر با فشار خون پایین و سطح کلسترول مرتبط است .به طور کلی ، محققان ادعا می کنند که شامل فیبر و میوه های غنی از آنتی اکسیدان مانند گریپ فروت به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم به محافظت در برابر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و سکته کمک می کند.

7. سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است

گریپ فروت حاوی چند آنتی اکسیدان مختلف است که فواید مختلف سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری را فراهم می کند .آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایداری هستند و ممکن است واکنش های مضر در بدن شما ایجاد کنند ، محافظت می کنند .در اینجا مروری بر مهمترین آنتی اکسیدان های گریپ فروت وجود دارد:

ویتامین C: یک آنتی اکسیدان قوی و محلول در آب است که به مقدار زیاد در گریپ فروت وجود دارد. این ممکن است از سلول ها در برابر آسیب هایی که اغلب منجر به بیماری های قلبی و سرطان می شود محافظت کند.
بتاکاروتن: در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و تصور می شود به کاهش خطر برخی از بیماری های مزمن ، از جمله بیماری های قلبی ، سرطان و اختلالات مربوط به چشم مانند تخریب ماکولا کمک می کند.
لیکوپن: به دلیل توانایی بالقوه خود در جلوگیری از پیشرفت انواع خاصی از سرطان ، به ویژه سرطان پروستات ، شناخته شده است. همچنین ممکن است به کاهش رشد تومورها و کاهش عوارض جانبی درمان های رایج سرطان کمک کند.
فلاوانون ها: نشان داده شده است که خواص ضد التهابی آنها باعث کاهش فشار خون و سطح کلسترول می شود و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

8- ممکن است خطر سنگ کلیه را کاهش دهد

مصرف گریپ فروت ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را که در نتیجه تجمع مواد زائد در کلیه ها است ، کاهش دهد.این مواد زائد فرآورده های متابولیسم هستند که به طور معمول از طریق کلیه ها فیلتر می شوند و از طریق ادرار از بدن خارج می شوند.با این حال ، وقتی در کلیه ها متبلور می شوند ، به سنگ تبدیل می شوند. سنگ های بزرگتر کلیه ممکن است باعث انسداد در سیستم ادراری شوند ، که می تواند بسیار دردناک باشد.متداول ترین نوع سنگ کلیه ، سنگهای اگزالات کلسیم است. اسید سیتریک ، یک اسید آلی موجود در گریپ فروت ، ممکن است با اتصال به کلسیم در کلیه ها و دفع آن از بدن در جلوگیری از آنها موثر باشد.همچنین ، اسید سیتریک توانایی افزایش حجم و pH ادرار شما را دارد و محیطی را ایجاد می کند که برای تشکیل سنگ کلیه مطلوب نیست.

9. بسیار مرطوب کننده

گریپ فروت حاوی مقدار زیادی آب است و بنابراین بسیار آبرسان است. در حقیقت ، آب بیشترین وزن میوه را تشکیل می دهد.تقریباً (118 میلی لیتر) آب در نیمی از گریپ فروت متوسط وجود دارد که حدود 88٪ از وزن کل آن را تشکیل می دهد.در حالی که نوشیدن مقدار زیادی آب بهترین راه برای هیدراته ماندن است ، خوردن غذاهای غنی از آب نیز می تواند کمک کند.

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] [ 21:29 ] [ negin ] [94 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
هفته گذشته : 7
ماه گذشته : 47
سال گذشته : 104
کل بازدید : 5424
کل مطالب : 33
نظرات : 0
امکانات وب