everything
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

لیموها سرشار از ویتامین C ، فیبر و انواع ترکیبات مفید گیاهی هستند. این مواد مغذی مسئول چندین فواید سلامتی هستند.در حقیقت،لیمو ممکن است از سلامت قلب ، کنترل وزن و سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی کند.در اینجا 6 فایده لیمو برای سلامتی بر اساس شواهد آورده شده است.

1. از سلامت قلب حمایت کنید

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است.یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C فراهم می کند ، که 51 درصد از مقدار مرجع مصرف روزانه (RDI) است.تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.با این حال ، فقط ویتامین C نیست که برای قلب شما مفید است. فیبر و ترکیبات گیاهی موجود در لیمو همچنین می تواند به طور قابل توجهی برخی از عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که خوردن روزانه 24 گرم عصاره فیبر مرکبات به مدت یک ماه سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.همچنین یافته شده است که ترکیبات گیاهی موجود در لیموها - یعنی هسپریدین و دیوسمین - کلسترول را کاهش می دهند.

2. به کنترل وزن کمک کنید

لیموها اغلب به عنوان یک ماده غذایی برای کاهش وزن تبلیغ می شوند ، و چند نظریه وجود دارد که دلیل آن چیست.یک نظریه رایج این است که فیبر محلول پکتین موجود در آنها در معده شما منبسط می شود و به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.گفته شد ، بسیاری از مردم لیمو را کامل نمی خورند. و از آنجا که آب لیمو فاقد پکتین است ، نوشیدنی های آب لیمو به همان ترتیب باعث پری نمی شوند.نظریه دیگری نشان می دهد که نوشیدن آب گرم با لیمو به کاهش وزن کمک می کند.با این حال ، شناخته شده است که نوشیدن آب به طور موقت باعث افزایش تعداد کالری هایی می شود که می سوزانید ، بنابراین ممکن است این خود آب باشد که به کاهش وزن کمک می کند نه لیمو. نظریه های دیگر نشان می دهد که ترکیبات گیاهی موجود در لیمو ممکن است به کاهش وزن کمک کند.تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات گیاهی موجود در عصاره های لیمو به چندین روش می تواند از افزایش وزن جلوگیری یا کاهش دهد.

3. از سنگ کلیه جلوگیری کنید

سنگ کلیه توده های کوچکی است که با متبلور شدن مواد زائد و جمع شدن در کلیه ها ، تشکیل می شود.آنها کاملاً رایج هستند و افرادی که به آنها مبتلا می شوند اغلب به طور مکرر به آنها مبتلا می شوند.اسید سیتریک ممکن است با افزایش حجم ادرار و افزایش pH ادرار ، از ایجاد سنگ کلیه در پیشگیری جلوگیری کند ، و یک محیط مساعد برای تشکیل سنگ کلیه ایجاد نمی کند.فقط یک لیوان فنجان آب لیمو در هر شبانه روز ( 125 میلی لیتر) ممکن است به اندازه کافی اسید سیتریک فراهم کند تا از تشکیل سنگ در افرادی که قبلاً آنها را داشته اند جلوگیری کند.برخی مطالعات همچنین دریافتند که لیموناد به طور موثری از سنگ کلیه جلوگیری می کند ، اما نتایج متفاوت است. سایر مطالعات هیچ تأثیری نشان نداده اند.بنابراین ، مطالعات بهتر انجام شده باید بررسی کند که آیا آب لیمو بر تشکیل سنگ کلیه تأثیر دارد یا خیر.

4. از کم خونی محافظت کنید

کم خونی فقر آهن کاملاً شایع است. زمانی اتفاق می افتد که آهن کافی از غذاهایی که می خورید دریافت نکنید.لیموها دارای مقداری آهن هستند ، اما در درجه اول با بهبود جذب آهن از غذاهای گیاهی از کم خونی جلوگیری می کنند.روده شما آهن گوشت ، مرغ و ماهی (معروف به آهن هم) را خیلی راحت جذب می کند در حالی که آهن از منابع گیاهی (آهن غیر هم) به همین راحتی نیست. با این حال ، با مصرف ویتامین C و اسید سیتریک می توان این جذب را بهبود بخشید.از آنجا که لیموها حاوی ویتامین C و اسید سیتریک هستند ، ممکن است با اطمینان از جذب هرچه بیشتر آهن از رژیم غذایی ، در برابر کم خونی محافظت کنند.

5- خطر سرطان را کاهش دهید

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ها و سبزیجات ممکن است به جلوگیری از برخی سرطان ها کمک کند.برخی از مطالعات مشاهده ای نشان داده است که افرادی که بیشترین مرکبات را می خورند کمتر در معرض خطر سرطان قرار دارند ، در حالی که مطالعات دیگر هیچ تاثیری در این زمینه پیدا نکرده اند.

6. سلامت گوارش را بهبود ببخشید

لیموها از حدود 10٪ کربوهیدرات تشکیل شده اند که بیشتر به صورت فیبر محلول و قندهای ساده هستند.فیبر اصلی موجود در لیمو پکتین است ، نوعی فیبر محلول که با چندین فواید سلامتی مرتبط است.فیبر محلول می تواند سلامت روده را بهبود بخشد و هضم قندها و نشاسته ها را کند کند. این تأثیرات ممکن است منجر به کاهش سطح قند خون شود.با این حال ، برای دریافت فواید فیبر از لیمو ، باید تفاله بخورید.افرادی که آب لیمو می نوشند ، بدون فیبر موجود در تفاله ، فواید فیبر را از دست می دهند.

[ چهارشنبه 24 دی 1399 ] [ 11:45 ] [ negin ] [83 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
هفته گذشته : 8
ماه گذشته : 36
سال گذشته : 93
کل بازدید : 5413
کل مطالب : 33
نظرات : 0
امکانات وب