everything
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

محمود فرشچیان (24 ژانویه 1930) استاد مشهور جهان در نقاشی و مینیاتور ایرانی است. وی در شهر اصفهان در ایران متولد شد ، جایی که به هنر و هنرمندان مشهور است و اینجا بود که وی هنر و نقاشی را آموخت. شاهکارهای وی توسط چندین موزه و نمایشگاه در سراسر جهان میزبانی شده است.


استاد محمود فرشچیان در 24 ژانویه 1930 در شهر اصفهان متولد شد. پدر وی ، تاجر فرش ، عاشق هنر بود و عشق به هنر را در پسرش القا کرد. محمود جوان در اوایل زندگی علاقه خود را به هنر نشان داد و چندین سال تحت تعلیم حاجی میرزا آقا امامی و عیسی بهادری تحصیل کرد. فرشچیان پس از دریافت مدرک دیپلم خود از دبیرستان هنرهای زیبا اصفهان راهی اروپا شد و در آنجا آثار استادان بزرگ نقاشی غرب را فرا گرفت. در نتیجه ، او یک سبک هنری ابتکاری با جذابیت جهانی را توسعه داد.
پس از بازگشت به ایران ، کار در انستیتوی ملی هنرهای زیبا (که بعداً به وزارت هنر و فرهنگ تبدیل شد) شروع به کار کرد و به مرور ، به سمت مدیر گروه هنرهای ملی و استاد دانشگاه دانشگاه تهران منصوب شد. هنرهای زیبا. در تمام این مدت ، سخنان آثار نمونه وی بسیار فراتر از مرزهای ملی پخش شد. وی در 57 نمایش انفرادی و 86 نمایش گروهی در ایران ، اروپا ، آمریکا و کشورهای آسیایی به نمایش گذاشته شده است. آثار وی در چندین موزه و مجموعه مهم در سراسر جهان نمایان شده است. بیش از ده جایزه از طرف موسسات هنری مختلف و مراکز فرهنگی به وی تعلق گرفته است. وی دارای مدرک دکترای (درجه 1 هنر) در نقاشی ایران و هنرهای اسلامی از شورای عالی فرهنگ و هنر است.
موزه استاد محمود فرشچیان "، موزه ای است که به آثار استاد اختصاص دارد و توسط بنیاد میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی سعدآباد تهران راه اندازی شده است و در سال 2001 افتتاح شد.
طرح زاریح (محفظه مشبک جعبه مانند که در بالای مقبره قرار داده شده است) ، سقف ، در و سرداب در حرم امام هشتم شیعیان ، علی بن مسعر رضا در مشهد و عضویت وی در کمیته نظارت بر ساخت حرم با شکوه ، یکی دیگر از کارهای هنری استاد است.
استاد فرشچین در حال حاضر در نیوجرسی اقامت دارد. پسرش علیمراد فرشچیان MD یک پزشک پزشکی است که در ایالت فلوریدا فعالیت می کند. فرشچیان بنیانگذار مکتب خود در نقاشی ایران است ، که در عین استفاده از تکنیک های جدید برای گسترش دامنه نقاشی ایران ، از فرم کلاسیک پیروی می کند. او زندگی جدیدی را به این شکل هنری وارد کرده و رابطه همزیستی را که در طول تاریخ با شعر و ادبیات داشته است ، آزاد کرده است تا به استقلال استقلال دهد که قبلاً از آن برخوردار نبوده است. نقاشی های قدرتمند و ابتکاری او بوم هایی پویا ، گسترده و پرتحرک با تلفیق جذاب و سنتی و مدرن هستند که از سبک منحصر به فرد نقاشی او هستند.
استاد فرشچیان در معرفی هنر ایران به صحنه هنر بین المللی نقشی تعیین کننده داشته است. از وی دعوت شده است تا در دانشگاهها و موسسات هنری متعددی سخنرانی و نمایش دهد. درباره آثار فرشچیان شش کتاب و مقاله بیشمار منتشر شده است.

[ يکشنبه 30 خرداد 1400 ] [ 19:31 ] [ negin ] [33 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
هفته گذشته : 13
ماه گذشته : 12
سال گذشته : 123
کل بازدید : 5443
کل مطالب : 33
نظرات : 0
امکانات وب