everything
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

هل مانند بسیاری از ادویه جات سرشار از مواد مغذی برای تغذیه بدن است. درمانگران دارویی بیش از 5000 سال است که از هل به عنوان یک گیاه دارویی محبوب استفاده می کنند. هل در سه نوع مختلف وجود دارد ، اما هل سبز از نظر آشپزی و دارویی محبوب ترین است. حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ، ویتامین C ، کلسیم ، سدیم ، پتاسیم ، آهن ، مس ، منگنز و سایر ریزمغذی ها است. این مواد معدنی و ویتامین ها با هم کار می کنند و هل فواید زیادی برای سلامتی دارد. ما در بخش زیر چند مورد را مورد بحث قرار خواهیم داد:

1. فشار خون بالا را کاهش می دهد

شناخته شده است که هل به دلیل اثر ادرارآور ، فشار خون بالا را با مصرف روزانه تنظیم می کند. سرشار از آنتی اکسیدان ها ، به سم زدایی از خون و دفع آب جمع آوری شده در اطراف اندام های مهم با افزایش ادرار مکرر کمک می کند.

2. بیماریهای گوارشی را اصلاح می کند

هندی ها تقریباً در هر غذایی از هل استفاده می کنند زیرا به هضم مناسب کمک می کند. خواص دارویی هل می تواند به رفع زخم معده ، رفلاکس اسید و سایر مشکلات گوارشی کمک کند.

3. با باکتری های بد مبارزه می کند

از آنجا که هل سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر خواص ضد باکتری است ، اگر آن را به طور منظم مصرف کنید ، سلامت دهان و دندان شما عالی خواهد بود. هل باکتری های ناسالم موجود در کام و زبان را از بین می برد ، بنابراین با بوی بد دهان مبارزه می کند.

4. آرامش می دهد

هل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها روی افراد تأثیر آرامش بخشی دارد. همچنین با تجمع کورتیزول در بدن شما مبارزه می کند ، بنابراین استرس را کاهش داده و تنفس آسان را تسهیل می کند. بوییدن اسانس هل یا جویدن یک تکه از آن به غلبه بر استرس کمک می کند زیرا باعث طراوت می شود.

5. بهبودی پس از جراحی

ساعت ها بعد از عمل پر از گیجی و سرگیجه است. هل و روغنهای ضروری آن همراه با زنجبیل ، لیمو و اسطوخودوس به شما کمک می کند تا سر خود را پاک کنید ، حالت تهوع را از بین ببرید و در حالی که بیدار هستید احساس آرامش کنید.

6. التهاب را تسکین داده و کاهش می دهد

هل همچنین سینوس ها را برای راحتی تنفس پاک می کند. در صورت داشتن نوعی التهاب تنفسی ، هل ممکن است با آنتی اکسیدان های خود به از بین بردن هرگونه عفونت ، باکتری یا تورم کمک کند.

7. ناراحتی های تنفسی را برطرف می کند

آسم و خس خس را می توان با استفاده از هل علاوه بر داروهای معمولی کاهش داد. برای تسهیل تنفس راحت تر ، راه بینی و قفسه سینه را از بلغم پاک می کند. همچنین با کمک به ریه های شما برای تنفس طولانی و عمیق ، اکسیژن مصرفی شما را بهبود می بخشد.

8. فواید هل برای پوست و مو

شفافیت پوست- پوست مستعد آکنه از هل استفاده می کند زیرا جریان سبوم را کنترل می کند و تمام منافذ مسدود شده را پاک می کند.

لب های نرم تر- لب های ترک خورده به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در هل دیگر نگران نیستند.

[ چهارشنبه 31 شهريور 1400 ] [ 16:27 ] [ negin ] [27 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
هفته گذشته : 8
ماه گذشته : 7
سال گذشته : 118
کل بازدید : 5438
کل مطالب : 33
نظرات : 0
امکانات وب