everything
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

همه قارچ ها قارچ هستند و اسپورهایی مانند گرده یا دانه تولید می کنند که به آنها اجازه می دهد تا توسط باد پخش و یا حرکت کنند. سپس بقیه قارچ بالغ می شود ، به طور معمول در خاک یا چوب زندگی می کند. انواع مختلفی از قارچ وجود دارد که برخی از آنها خوراکی هستند از جمله گونه های شناخته شده مانند دکمه ، صدف ، پورسینی و گل قارچ. با این حال ،گونه های زیادی وجود دارد که خوراکی نیستند و در صورت خوردن می توانند باعث درد معده یا استفراغ شوند ،و در برخی موارد می تواند کشنده باشد ، مانند قارچ کلاهک مرگ. قارچ ها به طور فزاینده ای مورد تحقیق و استفاده قرار می گیرند واز مزایای مهم سلامتی آنها استفاده می شود ، گونه های مختلف دارای خواص دارویی مختلف هستند.

در اینجا 4 فواید قارچ برای سلامتی آورده شده است.
1. آنها حاوی مواد مغذی محافظ سیستم ایمنی بدن هستند

انواع قارچ های خوراکی حاوی درجات مختلف پروتئین و فیبر هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین های گروه B و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی به نام سلنیوم هستند که به پشتیبانی سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از آسیب به سلول ها و بافت ها جلوگیری می کند.

2. منبع ویتامین D

به طور خاص ، قارچ های سفید دکمه ای یکی از معدود منابع غیر حیوانی ویتامین D هستند. وقتی پرورش می یابند ، چه در محیط داخلی و چه در فضای باز ، در معرض نور UV قرار می گیرند که غلظت ویتامین D آنها را افزایش می دهد.

3. ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند

به طور خاص ، نشان داده شده است که انواع خاصی از قارچ ها با محافظت از سلول های ما در برابر آسیب DNA و همچنین مهار تشکیل تومور ، در محافظت در برابر سرطان پتانسیل دارند. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که آنها ممکن است در درمان و مدیریت بیماری های نورودژنراتیو مانند آلزایمر مفید باشند.

4- ممکن است به حفظ سلامت قلب کمک کند

مشخص شده است که قارچ ها دارای برخی از خواص درمانی هستند که می توانند به کاهش کلسترول ، به ویژه در بزرگسالان دارای اضافه وزن ، و همچنین مواد مغذی گیاهی کمک کنند که از چسبیدن سلول ها به دیواره رگ های خونی و تشکیل پلاک جلوگیری می کند. این امر به نوبه خود با حفظ فشار خون و گردش خون به محافظت از قلب کمک می کند.

بهترین روش پخت قارچ چیست؟

در حالی که می توان قارچ را به صورت خام مصرف کرد و ممکن است تأثیر مفیدی بر سیستم گوارش داشته باشد ، نشان داده شده است که برخی روش های پخت و پز ارزش مواد مغذی آنها را افزایش می دهد ، به خصوص اگر در مایکروویو کبابی یا پخته شود.

تحقیقات جدید مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه در مورد انواع خاصی از قارچ ها (یعنی دکمه سفید ، شیتاکه ، صدف و قارچ شاه صدف) به همراه روش های مختلف پخت و بررسی کرد و دریافت که وقتی قارچ در معرض زمان پخت کوتاه قرار دارد ، مقدار بیشتری از آن را حفظ می کند ویتامین ها و مواد مغذی.

مایکروفر یا کباب کردن قارچ ها در مقایسه با جوشاندن یا سرخ کردن ، فعالیت آنتی اکسیدانی آنها را حتی اگر در مقدار کمی روغن کباب شوند ، به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

[ چهارشنبه 6 مرداد 1400 ] [ 13:11 ] [ negin ] [41 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
هفته گذشته : 4
ماه گذشته : 3
سال گذشته : 114
کل بازدید : 5434
کل مطالب : 33
نظرات : 0
امکانات وب